DICE: "Battlefield 3 zaspokoi fanów samotnej rozgrywki, jak i zabawy w sieci"
Seria Battlefield od zawsze kładła główny nacisk na tryb multi. W przypadku Battlefielda 3, pełnoprawnej kontynuacji cyklu, będzie jednak inaczej, o czym poinformowali w jednym z wywiadów twórcy gry.
Patrick Bach, producent wykonawczy gry oraz Lars Gustavsson, główny projektant multiplayera, w wywiadzie dla magazynu Edge wyjaśnili, że twórcy Battlefielda 3 chcą tym razem zaspokoić potrzeby zarówno miłośników samotnej rozgrywki, jak i zabawy w sieci.
Jak tłumaczy Bach:
Większość ludzi nienawidzących trybu dla pojedynczego gracza kocha multi. To nic złego – nie musisz w niego grać! Chcemy, aby produkt zaspokoił potrzeby zarówno lubiących
Jak dodaje Gustavsson:
Dzięki odpryskowej odnodze serii, jaką były gry z cyklu Bad Company, nauczyliśmy się wiele o tym, czego nasi odbiorcy chcą, a czego nie; akceptujemy fakt, że ludzie są inni i chcą grać na różne sposoby. Mimo tego, że uparcie twierdzę, iż Battlefield zawsze polegał na rozgrywce zespołowej, pojazdach i dużych mapach, nie każdy się z tym zgadza – nawet w naszym studiu. Mamy teraz tak wielki wpływ w proces projektowania, że jesteśmy naprawdę szczęśliwi mogąc usatysfakcjonować wszystkich. Możemy dostarczyć świetne wrażenia samotnikom. Zmodyfikowaliśmy nasze narzędzia tak, że pozwalają łączyć im się w potężne drużyny, ale oddzielnie muszą sobie radzić sami. Możemy zadbać o tryb single, multi, kooperację – jesteśmy w stanie dać wam różnego rodzaju doświadczenia: od tych skierowanych do samotników, po znajdujący się na drugim końcu skali pełny wojny i latających nad głowami samolotów tryb Conquest.
Jak mówi:
Zarówno