219
6.06.2011, 18:25Lektura na 11 minut

E3 2011: Konferencja Microsoftu

No i po konferencji Microsoftu - co zobaczyliśmy? Zapowiedź Halo 4, gameplay Modern Warfare 3, nowe Fable, oraz wiele innych gier, a także dowiedzieliśmy się o nowych funkcjach Kinecta, czyli chociażby wydawaniu maszynie komend za pomocą głosu. Relacja - w środku.


Berlin

Oto i zapis wszystkiego, co wydarzyło się na konferencji Microsoftu. Standardowo - w punktach.

  • Konferencję Microsoftu rozpoczęła bomba - Modern Warfare 3! Co prawda - po czterdziestu sekundach prezentację trzeba było na chwilę przerwać z powodu błędu w wykrywaniu kontrolera, ale jednak - pokazano pierwszy prawdziwy gameplay! Zaczęło się od poziomu pod wodą: nurkowie płynący wzdłuż rur, omijający miny i... łódź podwodną, która przepłynęła im nad głowami, a którą mają wysadzić podpinając do niej ładunki wybuchowe. Oczywiście: udało się, a nurkowie wychodząc z wody chwycili za karabiny i zaczeli rozstrzeliwać tych, którzy przeżyli mając płonące, zniszczone miasto w tle. Dalej? Po rozstrzelaniu wszystkich na łodzi z hukiem śmigłowców dzielni żołnierze wskoczyli na skuter wodny i... cholera: wybuchy, naboje trafiające w wodę, przepływanie pod statkami, unikanie odłamków i płynne "parkowanie jako ładunek helikoptera" z panoramą płonącego, zniszczonego miasta raz jeszcze.
  •  

  • Na scenie pojawiło się kilku reprezentantów Microsoftu, którzy sprzedali kilka formułek powitalnych mówiąc np. o tym, że będą "Kinectować ludzi" (gra słów Kinect - connect). Ich miejsce zajęli Daniel Neuberger i Darrell Gallagher z Crystal Dynamics i zapowiedzieli prezentację Tomb Raidera - kilkoma słowami tylko, bo zamiast opowiadać najpierw: odpalili grę.
    Swoją pierwszą przygodę Lara zaczyna związana wisząc głową w dół w nieprzyjemnych warunkach pogodowych, po czym uwalniając się spada na ziemię i krzyczy bardzo, bardzo głośno. Ledwie przechodzi przez jaskinię, a na jednej z jej ścian wisi powieszony za ręce, martwy człowiek otoczony wielką ilością świeczek. Chwila podróży wgłąb jaskini - pierwsza walka i... Quick Time Event na dzień dobry. Trochę wody, pochodnia w dłoni i okazuje się, że Lara będzie mieć 'szósty zmysł przetrwania', który będzie pomagał jej znaleźć wyjście z trudniejszych miejscówek. Tym razem jednak zmysł zaprowadził ją do jeszcze większej ilości wody, kamieni, tuneli i zmaltretował każąc jej biec w dół po stromym zboczu. Kolejna walka w QTE, kolejne upadki i wreszcie: wyjście na powierzchnię! Rozbity samolot, rozbite statki - wiele statków z różnych epok... i Koniec prezentacji.
  •  

  • Na scenie EA, a raczej EA Sports, którzy zapowiedzieli prezentacje Madden NFL, Tiger Woods PGA Tour, FIFA 12 i jeden tytuł, który zostanie zapowiedziany później, oraz Simsy.
  • BioWare na scenie - zapowiedzieli Mass Effect 3, a raczej jego nowy 'ficzer', czyli kontrolę głosową za pomocą Kinecta. Zaprezentowali to na podstawie gameplayu - gracz wypowiedział kwestię dialogową, która go interesowała, co zostało bezpośrednio przełożone na rozmowę w grze. Czyżby kolejny krok w stronę filmowości gier? Dalszy fragment prezentacji - okazuje się, że można wykorzystywać to także bezpośrednio w walce, nie tylko w czasie rozmów z NPC! W trakcie gry można będzie wydawać rozkazy i polecenia towarzyszom: "Idź tam! Do roboty!", i tym podobne, a kontrolowane przez AI postaci reagowały na to podczas prezentacji bez wahania.
  •  

  • Co następne w kolejce? Ghost Recon: Future Soldier. Spokojna operowa muzyka, zatrzymany czas i wielu wrogów 'będących w trakcie umierania' wiszących w powietrzu gdzieś na pustyni. Spadający piasek, poderżnięte gardło wroga i koniec trailera - czas na trochę opowieści na jego temat i małą prezentację gameplayu. Pierwszy 'ficzer' Kinecta w Future Soldier - wybieranie broni za pomocą gestów - przesuwanie ekwipunku w prawo, lewo i machanie rękami, by składać je według własnego widzimisię. Kombinacji ma być WIELE. Będzie można wybierać je także... głosowo! "Gas system - next - accept" zadziałało dodaniem dodatku do uprzednio złożonej broni. Komenda: "Optimize for close combat" dała specjalnie zbudowany pod to karabin, a "Randomize" stworzyło karabin z wbudowanym shotgunem. Złożone w ten sposób bronie można testować na specjalnej strzelnicy. Koniec prezentacji.
  •  

  • Przyszedł czas na kolejny punkt programu: XBL i trochę opowieści o tym, co Microsoft ma zamiar zrobić w przyszłości - przede wszystkim - pozbawić nas kontolerów, oczywiście, oraz sprawić, że "technologia stanie się niewidzialna". Jak? Wybieraniem głosowym! Od teraz 'komenda' "Xbox home", czy "Xbox music" będzie zabierać nas do interesujących nas przegródek w Xbox Live. Wszystko, przynajmniej w trakcie prezentacji, działa błyskawicznie i bez zarzutu. Do tego 'ficzeru' dochodzą też podpisane już umowy z firmami zewnętrznymi, które sprawią, że do Xbox Live trafi na przykład... YouTube! Poza nim - Bing, czyli wyszukiwarka, która przeszukiwać zawartość Xbox LIVE będzie także głosowo. "Xbox bing X-men" zabierze użytkownika do strony z wszystkimi materiałami związanymi z serią X-men. Zarówno grami, jak i filmami. Komenda "Xbox LIVE TV" prowadzi do telewizji wewnątrz LIVE. Sky TV w Wielkiej Brytanii, Canal Plus we Francji... Już na jesień tego roku!
  •  

  • Po tej krótkiej przerwie - reklama UFC, Ultimate Fight Championship, z którym umowę na transmisję telewizyjną Microsoft podpisał. Spodziewajcie się więc prawdziwych 'mordobić' w telewizji, które oglądać będzie można na Xboxie. Premiera: okolice gwiazdki tego roku.
  •  

  • Cliff Bleszinski na scenie - co to może być? Gears of War 3, oczywiście. Cliff rozpoczął dziękując graczom za udział w becie, a także stwierdził, że skoro Gears of War jest lepsze w rozgrywce multiplayer - zaprosił do zabawy rapera ICE T (który podkłada głos pod jednego z bohaterów). Czas na gameplay - czyli standardowe Gears: wielcy, napakowani żołnierze, wielkie paskudne potwory w lokacjach koloru wszystkich odcieni sepii, że tak to nazwę. Ach, no i oczywiście: pełno skryptów, wybuchów i cliffhanger na zakończenie.
  •  

  • Kolejna prezentacja, a raczej trailer. Narracja zza kadru i starożytny Rzym. Wiele trupów, pies wąchający rzuconego gdzieś pod kołami wozu misia, wybuchy, wielu wojowników tłoczących się na moście i zapowiedź, że pojawi się w końcu jakiś Bohater! Oczywiście będziesz nim TY kopiąc i siepiąc rękami przed telewizorem w... Ryse.
  •  

  • Czas na to, na co wszyscy Xboksowcy czekają: HALO! Na początek: trailer Halo: Combat Evolved - Anniversary, czyli remake pierwszej części. W pełni 'zremasterowana' kampania, coop w Xbox LIVE i siedem klasycznych map multiplayerowych. Premiera 15 listopada w USA i 20 listopada w Europie;
  •  

  • Prezntacja Forza Motosport 4: samochodówka, którą także rozpoznawać będzie głos gracza, a także śledzić ruchy jego głowy. Niewiele nowego.
  •  

  • Peter Molyneux na scenie, czyli czas na Fable: The Journey. Czym to będzie? Czas na trailer - znowu baśniowy klimat, akcja którego rozgrywa się w krainie Albion, w czasach gdy bohaterowie już się 'nie rodzą', ale muszą być 'tworzeni' - za pomocą siły i przypadku, by bronić granic nękanego mocami ciemności królestwa. Fragment gameplayu po trailerze (intrze gry?) - jazda konna z perspektywy pierwszej osoby i kontrola ruchem: rzucanie czarów... rękami gracza. Zacieranie rąk - fireball, podniesienie i pchnięcie - kula mocy, a do tego też 'plaskacze' gdy ktoś podejdzie zbyt blisko. Wszystko to widziane oczami bohatera, którymi oczywiście będziemy.
  •  

  • MINECRAFT NA KINECTA?! Tak! Debiut konsolowy Minecrafta - konsola Microsoftu!
  • Następna prezentacja to... Disneyland Adventures, które jakoś tak zapowiedziane PO Minecrafcie wygląda niezbyt interesująco. Niemniej jednak - gra przeznaczona jest oczywiście dla młodszego gracza i ma przenieść w świat wirtualny rozrywki znane z Disneylandów całego świata - wystarczy stanąć przed Kinectem i trzymając rozpostarte ręce poruszać się w lewo i prawo, by latać jako Piotruś Pan. Podobne rzeczy należy robić też w Alicji - Disneyland Adventures wygląda na zwyczajny zbiór minigierek, które łączą w sobie latanie, 'bieganie w kulce' (pamiętacie Super Monkey Ball?) i tym podobne rzeczy.
  •  

  • Czas na Kinect Star Wars i trailery, który nie prezentują nic konkretnego - typowe gwiezdnowojnowe sceny z latającymi statkami i ściganiem się po pustyni. Po nich - gameplay, przy okazji którego uwagę zwraca komenda: "Lightsaber ON", która oczywiście odpala miecz świetlny, a którym przy dźwiękach marsza imperialnego ten sam chłopak, który w prezentowanym już na naszej stronie trailerze morduje droidy i odbija pociski blasterów machając ręką. Można skakać, przyspieszać bieg - wszystko to za pomocą ruchu ciała.
  •  

  • Tim Schafer na scenie, czyli Double Fine prezentuje Ulicę Sezamkową, a raczej Once Upon a Monster. Jak to w przypadku ich gier bywa: nie bardzo da się zrozumieć na pierwszy rzut oka o co w tym w ogóle chodzi... chociaż nie: wiadomo. O zabawę rodzic-dziecko, w której dorosły razem z młodziakiem macha rękami, skacze, robi pajacyki, przysiady i wydaje z siebie dziwne odgłosy np. żeby wystraszyć jakiegoś potwora, który stoi akurat na drodze. Poza tym: łapanie baśniowych świecidełek i inne minigierki, które gracza bez potomstwa na głowie prawdopodobnie interesować nawet nie powinny.
  • Kudo Tsunoda, dyrektor kreatywny Kinecta, zajął miejsce na scenie, więc czas na kolejne przyszłościowe opowieści... Nie - oto prezentacja Kinect FunLabs, czyli zakładkę-platformę w LIVE pełną przeróżnych aplikacji - tworzonych zarówno przez profesjonalistów, jak i użytkowników-fascynatów. Abigail Lee podczas swojego segmentu prezentacji zaczęła opowiadać o awatarach w Kinekcie - pierwszą z możliwości oferowanych przez FunLabs jest skanowanie włosów i ubrań użytkownika, by dopełnić wygląd jego awatara prawdziwymi rzeczami, które ma na sobie. Dalej: Finger Tracking... czyli rysowanie po zrobionych za pomocą Kinecta zdjęciach w trójwymiarze: zdjęcia można obracać i dzielić się nimi ze znajomymi. Poza tym: prezentacja możliwości skanowania przedmiotów z 'prawdziwego świata' i przenoszenia ich do wirtualnego... Hm.
  •  

  • Prezentacja Kinect Sports Season 2 i tego, co oferuje w związku z Kinectem. Jedne z pierwszych dodatków: gra w golfa i rozpoznawanie ruchów, które wszyscy dobrze znamy: "Wypnij pupkę, nóżki rozstaw, machnij kijkiem". Co jeszcze? Czas na prezentację czegoś dla kilku graczy - futbol amerykański, czyli dwóch dorosłych ludzi wydających z siebie dziwne odgłosy i próbujących przebić się przez obrońców naśladując charakterystyczne dla tej typowo amerykańskiej rozrywki ruchy. Jeżeli byliście dobrzy ze "skipów" na WF-ie - będziecie mistrzami.
  •  

  • Następni w kolejce - Harmonix z Dance Central 2. Będzie kampania, oraz kontrola głosowa, a także wszystkie piosenki z pierwszej części przenieść będzie można do dwójki. Ponad sto piosenek dostępnych będzie na premiere tytułu... i prawde mówiąc ciężko powiedzieć coś więcej na ten temat. Tańczenie, po prostu.
  •  

  • Powrót do opowieści na temat Xboxa i Kinecta - powtórka z rozrywki: Bing, wyszukiwanie głosowe i migające w tle zaprezentowane do tej pory gry. Poza tym: wspomnienie o tym, że DLC do Call of Duty będzie dostępne na Xboxie w pierwszej kolejności.
  • Na zakończenie: zapowiedź "nowej trylogii" na Xboxa 360: światła w kosmosie, gwiazdy, wytłumione krzyki... HALO 4! Dynamiczny trailer rozgrywający się na mini-stacji kosmicznej w tle wybuchającego wszechświata. Nie, no nie do końca, ale mniej więcej właśnie tak.
  •  

  • Wielkie brawa, koniec prezentacji.
  •  

    Dzięki, że byliście ze mną, pozdrawiam!


    Redaktor
    Berlin

    Everybody wants to be a Master — everybody wants to show their skill. Everybody wants to get there faster, make their way to the top of the hill. Each time you try you're gonna get just a little bit better. Each day we climb one more step up the ladder. It's a whole new world we live in — it's a whole new way to see. It's a whole new place, with a brand new attitude. But you've still gotta catch 'em all... And be the best that you can be!

    Profil
    Wpisów1396

    Obserwujących9

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze