90
6.05.2011, 08:37Lektura na 3 minuty

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów ? odliczanie do recenzji. Dziś: eliksiry

Kontynuujemy nasz mały kontrolowany wyciek informacji o Wiedźminie 2 i naszych wrażeniach z gry w oczekiwaniu na premierę nowego numeru CD-Action. Tym razem przyjrzymy się bliżej wiedźmińskim eliksirom i ich roli w rozgrywce. 


Michał „enki” Kuszewski

Eliksiry, jak wiadomo, to podstawowe "dopalacze" spożywane przez wiedźminów przed trudnymi starciami z potworami. Zabójcze dla zwykłych ludzi dekokty, u wiedźminów powodują "jedynie" zatrucie, choć o przedawkowanie specyfików nietrudno. W Wiedźminie 2 dostępnych jest 16 receptur eliksirów, które musimy znaleźć lub - uwaga! - kupić w sklepie. Skąd, nawiasem mówiąc, wioskowi kmiecie mają wciąż tajne wszakże przepisy (także na oleje nakładane na miecze, które – rzecz jasna – również powracają), tego nie wiem. Być może ktoś połączy ten fakt z wydarzeniami z części pierwszej.

W Wiedźminie 2 eliksiry tworzymy i spożywamy wyłącznie w trybie medytacji, który dostepny jest w każdej chwili i niemal każdym miejscu poza walką. Fakt, że nie możemy się uraczyć leczącą Jaskółką podczas starcia każe więc ostrożniej podchodzić do eksploracji terenu i odpowiednio przygotowywać się na zagrożenia lub na "taktyczny odwrót" poza strefę "aggro" potworów. Składniki, podobnie jak poprzednio, zbieramy z pokonanych potworów oraz roślinności. Nie musimy jednak już czekać godziny na ich destylację - eliksiry dostępne są one od razu do spożycia.

Geralt może wypić do trzech różnych eliksirów naraz, przy czym ich sumaryczna toksyczność nie może przekroczyć jego progu tolerancji. Co ciekawe, większość z wiedźmińskich napojów ma teraz całkiem dotkliwe efekty uboczne, często zwiększając jedną, ale obniżając inną statystykę, przez co znacznie częściej tworzymy koktajl równoważący ubytki i wzrosty atrybutów niż jednym łykiem czyniący z nas szybkoobrotową kosiarkę. efekty działania Gromu zawsze warto więc zbalansować łykiem Krakwy, bo w przeciwnym razie, ze zmniejszoną o połowę zywotnością nawet najmocniejsze sztychy przy grupie atakujących wrogów nie uratują Geraltowi życia. Dla tych, którzy picie eliksirów chcą uczynić swym głównym narządziem walki, twórcy przygotowali całą gałąź drzewa rozwoju postaci. Alchemia zajmuje się bowiem właśnie wzrostem efektywności wiedźmina w stanie zatrucia. W tym wydłużaniem czasu ich działania, co jest szczególnie przydatne zważywszy na fakt, iż standardowe pięć minut to często jest zdecydowanie zbyt mało na to, by ukończyć zadanie...

A oto pięć przykładowych eliksirów z Wiedźmina 2 wraz z efektami ich działania:

Kot
Działanie: umożliwia widzenie w całkowitej ciemności oraz istot żywych przez ściany. Zmniejsza zadawane obrażenia.
Toksyczność: mała

Filtr Stammelforda
Działanie: zwiększa moc znaków kosztem żywotności.
Toksyczność: średnia

Virga
Działanie: zwiększa redukcję obrażeń kosztem odporności i szansy wywołania efektu krytycznego.
Toksyczność: średnia

Krakwa
Działanie: zwiększa regenerację żywotności kosztem wigoru i zadawanych obrażeń
Toksyczność: duża

Grom
Działanie: znacznie zwiększa zadawane obrażenia kosztem żywotności i jej regeneracji
Toksyczność: duża


Redaktor
Michał „enki” Kuszewski

Autor tekstów różnych. W tym książek. Fan żółwi, muzyki filmowej i wszystkiego, co kosmiczne. Swoje politechniczne wykształcenie przekuł w artykuły dla czasopisma CD-Action, w którym jako redaktor przez wiele lat realizował swoje pasje grania i pisania. Obecnie pracuje w Techlandzie jako Quest Designer.

Profil
Wpisów512

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze