Kotick: "Treyarch nie zostało docenione za swój wkład w Modern Warfare 2"
Treyarch do tej pory było uważane za tą „drugą” po Infinity Ward ekipę odpowiedzialną za gry z serii Call of Duty - "zespół B", jak nazwał go pogardliwie jeden z szefów EA. Jeśli jednak wierzyć słowom prezesa Activision Blizzard, są to bardzo krzywdzące opinie. Jak wyjawia on w jednym z wywiadów, to właśnie to studio w największej części odpowiedzialne jest za multi w Modern Warfare 2.
Bobby Kotick, szef Activision Blizzard, w rozmowie z serwisem stacji CNN wyjaśnił, że tryb multiplayer w Call of Duty: Modern Warfare 2 – ostatniej produkcji Infinity Ward – został w większości stworzony przez studio Treyarch. Jak mówi:
Multiplayer [w Modern Warfare 2] został w większości zaprojektowany przez Treyarch. Nie sądzę, by studio to zostało odpowiednio docenione za jego wkład w produkcję i doszlifowanie rozgrywki sieciowej.
Kotick stwierdził również, że multi w grach z serii Call of Duty staje się integralną częścią życia młodych ludzi – na równi z SMS-ami i serwisem Facebook.
Jeśli spojrzysz na 500 milionów osób, które maja konto na Facebooku i sposób, w jaki ludzie komunikują się ze sobą za pomocą SMS-ów i wideo-czatów, [zobaczysz, że] obecnie media ewoluują. To są cechy i atrybuty, które pokolenie i odbiorcy uważają za bardzo ważne dla ich doświadczeń związanych z mediami i rozrywką. A my oczekujemy tego samego [w związku z marką Call of Duty].