21
12.11.2010, 18:53Lektura na 1 minutę

Analitycy: "Coraz trudniej uzasadnić obecność abonamentu w MMO"

Coraz więcej MMO przechodzi z systemu abonamentowego na model F2P oparty na mikrotransakcjach. Sugeruje to, że płatne sieciówki są w odwrocie. Potwierdza to raport firmy Parks Associates, według którego Amerykanie wydają mniej na opłacanie miesięcznej subskrypcji a coraz więcej na mikrotransakcje.


Piotrek66

Jak wynika z raportu firmy analitycznej Parks Associates, mikrotransakcje i kupowane za ich pośrednictwem wirtualne przedmioty odgrywają coraz większą rolę w branży. Przewiduje się, że do 2015 roku generować będą 6 miliardów przychodów

Gracze inwestują prawdziwe pieniądze w wirtualne przedmioty w FarmVille, World of Warcraft oraz innych grach sieciowych, posuwają się nawet do składania pozwów ustanawiających, że są ich <właścicielami> . Ogromna baza użytkowników, dostępność na kilku platformach i wprowadzenie takich narzędzi, jak Facebook Credits [punktów wymaganych do nabywania rzeczy w produkcjach na Facebooku] przyczyniają się do wzrostu przychodów” – mówi analityk Pietro Macchiarella.

Według raportu, 19 procent amerykańskich graczy wydaje pieniądze na wirtualne przedmioty, podczas gdy w tym samym czasie spadła liczba osób opłacających regularnie abonament w grach MMO – kasę na subskrypcję przeznacza 28 procent użytkowników (w 2008 roku 35 procent).

Coraz trudniej uzasadnić obecność abonamentu. Dzięki społecznościowym grom i MMO funkcjonującym w modelu F2P, zarówno <każualowi>, jak i <hardkorowi> gracze mają możliwość grania w wysokiej jakości produkcje sieciowe za darmo. System wirtualnych przedmiotów, który odniósł sukces w Azji, wreszcie generuje znaczne przychody w Ameryce Północnej” – dodaje Macchiarella.
§


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze