22
12.10.2010, 13:55Lektura na 2 minuty

Unreal Engine 3 z obsługą technologii 3D

W trakcie imprezy GDC Online studio Epic Games ogłosiło, że zawarło umowę z firmą Darkworks, twórcą technologii TriOviz 3D. Dzięki temu twórcy Gears of War zaimplementują ją do silnika Unreal Engine 3. Oznacza to, że producenci gier opartych na tym enginie będą mogli w prosty sposób tworzyć produkcje w 3D.


Piotrek66

W trakcie prezentacji na targach GDC Online Mark Rein, wiceprezes Epic Games zaprezentował w akcji TriOviz 3D w stworzonym na Unreal Engine 3 demie – pokazano m.in. interfejs znany z pierwszego Dead Space’a.

Developerzy otrzymają możliwość tworzenia gier w stereoskopowym 3D już w przyszłym miesiącu. Nie będzie ona jednak darmowa – by skorzystać z technologii firmy Darkworks będzie trzeba uiścić dodatkową opłatę już po wydaniu danej produkcji.

Jak jednak zaznacza Grady Hannah z Darkworks, implementacja 3D w grach nie będzie odbywać się automatycznie. „Technologia będzie zintegrowana z silnikiem, tak jak shadery, ale artyści wciąż muszą nad nią pracować” – wyjaśnia.

Inną ważną rzeczą jest fakt, że TriOviz 3D będzie wspierać tylko 3D Vision od Nvidii. Więc aby przenieść grę w prawdziwym trójwymiarze na konsole, najpierw należy stworzyć prototyp na PC, a potem dostosować go do potrzeb Xboksa 360, czy PlayStation 3.

Najistotniejsze z punktu widzenia graczy jest to, że granie w 3D w produkcje oparte na Unreal Engine 3 nie będzie drogie. Technologia wspierać będzie bowiem zarówno standardowe telewizory 3D, jak i zwykłe odbiorniki. W tym ostatnim przypadku mówimy jednak o tzw. anaglificznym 3D, a do uzyskania efektu wymagane będzie założenie specjalnych karmazynowo-zielonych okularów dołączanych do każdego egzemplarza gry. Uwierzymy, jak zobaczymy...
§


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze