THQ: Nowy pomysł na sprzedaż gier - tania okrojona podstawka, resztę dopłacimy w DLC
Kolejny prezes growego koncernu na spotkaniu z inwestorami omawia ciekawe (choć niekoniecznie nam się podobające) pomysły na sprzedaż gier. Tym razem prezes THQ zapowiada nową grę z motocrossowej serii MX, którą chce sprzedawać inaczej, niż dotychczasowe.
Brian Farrell, prezes THQ, na spotkaniu z inwestorami/konferencji Goldman Sachs Communacopia XIX zapowiedział nową grę z serii MX i opowiedział, jak chce ją sprzedawać.§
„Zazwyczaj wprowadzamy kolejne części w standardowej cenie, 59,99 dolara i sprzedaje się całkiem nieźle, między milionem a półtora miliona egzemplarzy. Potem obniżamy cenę i tak trafiamy do odbiorcy masowego, bo marka MX to na pewno taka właśnie masowa marka. Tym razem chcemy sprzedać ją inaczej – jako mniejszą grę, [okrojoną w opcje, w stosunku do poprzednich części], sprzedawaną za niższą cenę z przedziału 29-39 dolarów. Dodatkowe tryby, trasy i pojazdy sprzedawać będziemy w dystrybucji cyfrowej. Ten model sprzedaży nazywamy hybrydowym, bo łączy tradycyjną sprzedaż z modelem mikrotransakcji [nowe motocykle] i DLC [nowe tryby]. W ten sposób trafimy do [masowego] odbiorcy, który chce zapłacić 29-39 dolarów, ale jeśli ktoś będzie chciał wydać 100 dolarów na naszą grę, będzie mógł to zrobić”.
I na koniec:
„Myślę, że to przyszłość branży gier. Standardem będą równolegle dwa modele, nasz i Free 2 Play, w tym kierunku zmierzamy”.
Co wy na to?
Senior CD-Action, związany z magazynem od ponad 20 lat, przez długi czas redaktor naczelny online’owego serwisu. Choć przeszedł na ciemną (jasną?) stronę mocy i aktualnie zajmuje się prowadzeniem marki Dying Light jako Dying Light Franchise Director, wciąż jest z nami obecny i czuwa (ci co mają wiedzieć – wiedzą)!