88
5.08.2010, 08:56Lektura na 2 minuty

Mass Effect 3: Nieliniowy na 1000 sposobów

Co by nie mówić o uproszczeniu mechanizmów RPG w grze Mass Effect 2, pod względem fabularnym trudno byłoby cokolwiek zarzucić ostatniej kosmicznej grze BioWare. Trójka będzie pod tym względem jeszcze bardziej rozbudowana i nieliniowa – aż na 1000 sposobów.


Hut

W wywiadzie z magazynem PC Zone, Casey Hudson, kierownik projektu Mass Effect 3 (on też odpowiadał za produkcję Mass Effect 2) mówi m.in.:
Przenosimy sporą część wydarzeń z poprzednich części gry do Mass Effect 3, ale nie możemy wszystkiego zaplanować z wyprzedzeniem. […] Zamiast tego zapisujemy bardzo dokładnie, co gracze mogli zrobić we wcześniejszych grach, co daje naszym scenarzystom szeroką paletę możliwości, jakie mogą wykorzystać [projektując scenariusz]. […] To ponad 1000 różnych zmiennych, które uwzględniamy kształtując doświadczenie, jakim będzie Mass Effect 3, dla tych, którzy grali w poprzednie tytuły”.

Warto też zwrócić uwagę na inny cytat:

Jeśli uznasz, że RPG to gra, w której bawisz się w wyposażanie bohatera, grzebiąc w setkach najróżniejszych przedmiotów w twoim ekwipunku i patrząc na ich statystyki, to zdecydowanie Mass Effect 2 nie jest grą RPG. My jednak skupiliśmy się na tym, co naprawdę kochamy w grach RPG – onieśmielającej możliwości odkrywania nowego świata; intensywnej walce; głębokiej, nieliniowej fabule, którą kształtujesz swoimi działaniami; bogatymi opcjami kształtowania swojego bohatera. […] To co mieliśmy zmienić w serii już zmieniliśmy przy drugim podejściu, w Mass Effect 3 pojawią się już tylko niewielkie poprawki”.


Redaktor
Hut
Wpisów4059

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze