Metro 2033: Będzie DX11, PhysX i prawdziwy trójwymiar
Koncern THQ i studio 4A Games - wraz z firmą Nvidia - poinformowały dziś, że nadchodząca gra Metro 2033 będzie wspierała technologie DirectX11, PhysX i 3D. W efekcie ma to być "najbardziej zaawansowana technologicznie" gra na PC.
Na oficjalnym Flickerze (tego jeszcze nie pisaliśmy...) gry Metro 2033 kilka dni temu pojawiły się screeny, będące potwierdzeniem informacji prasowej rozesłanej dziś.
Zgodnie z nią tytuł ten będzie wykorzystywał najnowocześniejsze rozwiązania graficzne dostępne posiadaczom PC-tów, w tym m.in. pełną teselację i zaawansowane efekty depth of field (to zasługa DirectX 11), wspierał technologię PhysX, a także system generowania obrazu 3D opatentowany przez Nvidię, czyli 3D Vision.
Częścią komunikatu prasowego jest wypowiedź Tony'ego Tamasiego z Nvidii, który mówi: "Silnik graficzny opracowany przez studio 4A Games to jedna z najbardziej zaawansowanych technologii, z jakimi mieliśmy okazję pracować, a dzięki DirectX 11, Metro 2033 to bez wątpienia jednak z najbardziej efektownych gier na PC".
Ciekawe jest to, że partnerem tej gry jest Nvidia, producent, który nie ma obecnie na rynku żadnych (!!!) układów graficznych obsługujących DirectX 11. Wszyscy spodziewają się, że układy takie zostaną publicznie pokazane na nadchodzących targach CeBIT (startują na początku marca) - i taka informacja prasowa sugeruje, że pewnie tak właśnie się stanie.
Wspomniane screeny - choć DX11 to na nich za bardzo nie widać... - w naszej GALERII.
Senior CD-Action, związany z magazynem od ponad 20 lat, przez długi czas redaktor naczelny online’owego serwisu. Choć przeszedł na ciemną (jasną?) stronę mocy i aktualnie zajmuje się prowadzeniem marki Dying Light jako Dying Light Franchise Director, wciąż jest z nami obecny i czuwa (ci co mają wiedzieć – wiedzą)!