20
21.11.2015, 13:20Lektura na 6 minut

[Weekend jubileuszowy] 7 mgnień CDA 250

Każdy tekst w CD-Action to osobna historia, z którą często wiąże się sporo anegdot. Nie sposób się nimi wszystkimi dzielić, ale przy okazji jubileuszowego numeru - kilka słów na temat tego, jak powstawały niektóre fragmenty aktualnego wydania. I nieco bardziej osobistych refleksji.


Maciej „MQc” Kuc

Mgnienie 1: Okładka
Gdy staję przy wejściu do redakcji i krzyczę „heeej, podejdźcie wszyscy do solarium!”, zawsze oznacza to tyle, że lada chwila pójdą w ruch magnesy. Solarium to nasze specjalne miejsce, które imituje światło słoneczne - taka szafa, przy której ogląda się wydruki. Cała redakcja zawsze zbiera się przy nim w dwóch sprawach: gdy wybieramy nadruk na foliową kopertę (w tym numerze wyjątkowo srebrną) i gdy wybieramy okładkę. Głosujemy magnesami - każdy przyczepia go na wersję, która mu się najbardziej podoba. Opcji do wyboru mieliśmy tym razem chyba kilkadziesiąt (oczywiście później zawężonych), a o grubości każdej kreski w fikuśnym napisie 250 toczyły się całe długie rozmowy. Tak czy inaczej zakochaliśmy się w jej projekcie i bardzo się ucieszyłem, że wam chyba też się spodobał. Zwłaszcza że dawno nie zebraliśmy tylu polubień na Facebooku, jak wtedy, gdy ją pokazaliśmy.

solarium_bzwpd.jpg

Mgnienie 2: Generacje
Smuggler to jedna z najbardziej nietypowych istot tego świata. To najbardziej staranny bałaganiarz, jakiego możecie sobie wyobrazić. W redakcji często śmiejemy się z tego, że można poznać, że coś zmieniał w czyimś tekście, gdy pojawiają się w nim podwójne spacje - i zwykle faktycznie właśnie tam coś „mieszał”. To jednak nic w porównaniu do tego, co robi ze swoimi tekstami, a zwłaszcza swoim ogromnym dziełem - historii wszystkich generacji konsol, który właśnie zwieńczył w 250. numerze. Smg wrzucał tekst na nasz serwer. Następnie go przez pół dnia czytał i szlifował. Kolejnego dnia - znów wszedł do niego, zapewniając, że „tylko popatrzeć, on już niczego nie dopisze”. Akurat, podwójne spacje mówiły co innego. I tak przez cały czas do samego deadline’u, na każdym możliwym etapie. To była istna mordęga dla korekty, ale skutek jest taki, że cały cykl jest naprawdę dopieszczony. Mam nadzieję, że go przeczytaliście w całości i wam się spodobał.

smg_bzwpd.jpg

Mgnienie 3: Recenzja NfS-a
gem to gość, który niesamowicie zyskuje przy bliższym poznaniu, a gdy się z nim pracuje, zyskuje jeszcze więcej. To piekielnie inteligentna i tak przewrotnie złośliwa bestia, że samo słuchanie, jak rozprawia się np. z głupotami w jakiejś grze, to uczta dla uszu. Pisał o tym m.in. Krigore na swoim fanpage’u - chodziło właśnie o Need for Speeda. gem dosłownie i w przenośni jeździł po tej grze przez tydzień. Skutek? Napisał jedną z bardziej zgryźliwych recenzji, jakie ostatnio widziałem. Czytając ją, możecie poczuć się, jakbyście byli w redakcji. Tylko musicie sobie jeszcze zwizualizować szeroki i ultraironiczny uśmiech gema, gdy pisze każde słowo. I doceńcie, że pominął łaskawie to, iż w grze podczas rozruchu samochodu wskazówka obrotomierza ani drgnie.

need-for-speed_bzwpc.png

Mgnienie 4: Splinter Cell: Blacklist
Pełna wersja, której za skarby świata nie da się zmieścić na dwóch płytach. No nie da się i już. W dodatku jeszcze są do niej patche zajmujące prawie 2 GB. Gdybyśmy dali sam kod z informacją, że możecie sobie to wszystko pobrać z Uplaya, pewnie wszyscy ze słabszymi łączami (czy limitami) by nas zjedli. Dlatego Ghost dwoił się i troił, ale udało się. Nie dość, że dodaliśmy trzecią płytę DVD (nie podnosząc ceny!), to jeszcze zmieściły się na nich wszystkie patche. Ze względu na ich objętości jednak nie dało się ich ustawić wg kolejności, ale mamy nadzieję, że taka żonglerka płytami to nie jest duży problem. Choć dla niektórych - i owszem... Ale list jednego „genialnego” czytelnika przeczytacie w kolejnym Action Redaction.


Redaktor
Maciej „MQc” Kuc

Z CDA związany jestem od czasów, gdy posiadanie napędu CD dawało +5 do szacunku na podwórku. Do 2016 roku byłem naczelnym, dziś gram i piszę już tylko dla przyjemności.

Wpisów133

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze