25
28.01.2015, 16:24Lektura na 3 minuty

[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Twierdza

Parafrazując wuja Zappę: jeżeli nie możemy być dobrzy, to przynajmniej możemy być tani. Twierdza to jedyny zamek, który umożliwia wykup swej najlepszej jednostki już w pierwszym tygodniu. Niech was jednak nie zwiodą architektoniczne czary-mary, jeśli macie ochotę rzucać zaklęcia, to sorry, ale trafiliście pod zły adres.


Mateusz Witczak

Nie ma się co zastanawiać, pierwsze cztery dni należy spożytkować na poszukiwania kamieni oraz kombinację: rada miasta-wilczy wybieg-gniazdo na urwisku-siedlisko behemotów (jeśli znajdziecie ciut więcej kruszcu, da radę wkomponować w powyższy schemat jeszcze wieżę orków). Ponieważ taki ciąg dość mocno uderza po kieszeni i nieco spowalnia potencjalny przyrost jednostek, w kolejnym rzucie można bawić się we wznoszenie kapitolu oraz zamku. Kuźnia zapewnia niezbyt użyteczny wóz z amunicją, natomiast niegłupim jest rozbudować ją o duży warsztat, gdzie, jak człowiek, wyposażymy się w balistę. Za przysłowiowe orzeszki (1000 sztuk złota) polecam postawić sale walhalii (+ 1 do współczynniku ataku dla bohatera). Swoją drogą wcale nie żartowałem we wstępie z tym „złym adresem” –do gildii magów możemy dobudować raptem dwa piętra.

Czasem zresztą nie ma potrzeby łożyć nawet na nie. Pierwsza z klas bohaterów, barbarzyńca, ma tylko 5% szans na to, że podczas awansu wylosuje zwiększające czarnoksięski potencjał moc lub wiedzę, ciut lepiej (?) jest z magiem bitewnym (25%). Na czele grywalnego peletonu plasują się Crag Hagg, rozpoczynający przygodę z zaawansowanym atakiem (i wynikłą ze specjalizacji premią do tegóż), jego czarodziejska odpowiedniczka, Gundula oraz niejaki Dessa (logistyka, a zatem większy zasięg ruchu na mapie świata, to zawsze świetny wybór). W pierwszych starciach dobrze sprawdza się Terek, którego taktyka pozwala rozstawiać podopiecznych przed bitwą, a dostępne z księgi czarów przyspieszenie nieco osładza ich mizerną szybkość. Wszystkich, bez wyjątku, należy doskonalić przede wszystkim w kierunku ofensywy.

homm3_twierdza2
homm3_twierdza2_176vn.jpg

Wspomniane już behemoty nie przynoszą garnizonowi wstydu (a w wariancie starożytnym można być z nich wręcz dumnym, bo też obniżają obronę przeciwnika o 80% i niemal podwajają swoje punkty życia). O dziwo szóstopoziomowe cyklopy wykupić trudniej (wymagają aż 20 kryształów) i – będąc szczerym – nie jest to rewelacyjna jednostka. In plus trzeba policzyć, że jednoocy – dzięki zdolności niszczenia murów – ułatwiają zdobywanie wrogich zamków. Swoją drogą to jeden z tych oddziałów, których NAPRAWDĘ nie opłaca się ulepszać, bo jedynie zwiększa to koszta werbunku, a i sam budynek do tanich nienależy.

Pewne awanse poczynić jednak warto. Wilczy jeździec to średniak, ale po rozwinięciu na wilczego rycerza dysponuje najwyższym współczynnikiem ataku wśród drugostopniowców, a w dodatku uderza dwa razy na turę (i szkoda tylko, że broni się niezbyt umiejętnie). Ogr stanowi klasę sama w sobie, zaś szaman uważany jest przez wielu za najlepszą jednostkę czwartego poziomu (zyskuje - względem bazowej wersji - 20 punktów życia i możliwość wspierania sojuszników żadzą krwi na zaawansowanym poziomie).

Pomimo niezłych statystyk pozostałych oddziałów i stosunkowo niewielkich kosztów ich rekrutacji, trzeba jasno powiedzieć, że wychowankowie Twierdzy są dość powolni, tylko jeden z nich potrafi latać, a obaj łucznicy szczególnie nie zachwycają. Nawet pomimo przywar to jednak groźna frakcja, którą prowadzi się do zwycięstwa bardzo przyjemnie.

 

Jednym zdaniem: Walcz, głupia, walcz i nie przejmuj się zawartością księgi czarów.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze