40
25.01.2015, 14:22Lektura na 2 minuty

[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Inferno

Zdecydowawszy się na grę Inferno, z pewnością zaczniecie zadawać światu pytania typu: „GDZIE JEST TA %*%($ KOPALNIA RTĘCI?!” i zastanawiać się, czy jednostki z piekła rodem są bardziej groźne dla przeciwników, czy siebie samych. PS: lalusie z Zamków i innych Bastionów mają zakaz klikania w ten tekst.


Mateusz Witczak

Przy wyborze bohatera sugerowałbym wziąć pod uwagę Xyrona (czwartopoziomowe Inferno w księdze czarów!) oraz Pyre (logistyka, darmowa balista). Start jest gorzki: chochlik/chowaniec nawet na mięso armatnie nadaje się niespecjalnie (aż do pojawienia się nimf w Armageddon’s Blade słusznie był uznawany za najsłabszą jednostkę w grze), gog jest przyzwoity, są jednak dwa „ale”. Primo – to jedyny strzelec w całej armii. Secundo – ulepszenie go na magoga sprawia, że zaczyna ciskać zadającymi obrażenia obszarowe kulami ognia. Na początku walki bywa to nawet przydatne (bo też możemy skrzywdzić równocześnie kilka wrogich oddziałów/machin oblężniczych), natomiast po raptem kilku turach, gdy obie armie zbliżą się do siebie, zaczynamy kalkulować, czy aby przypadkiem nie zadajemy więcej obrażeń „naszym”.

Na szczęście z chwilą wzniesienia psiarni robi się już ciekawie. Po OBOWIĄZKOWYM ulepszeniu piekielnych ogarów na cerbery, w naszym garnizonie zjawia się bodaj najlepsza trzeciopoziomowa jednostkę w grze, która atakuje trzy pola równocześnie, a w dodatku powstrzymuje kontratak (swoją drogą warto wznieść klatki, co zwiększa przyrost psowatych). Koniecznie awansujcie też czarty, bo czarci lordowie potrafią przywoływać z ciał poległych demony, co sprawia, że impy zyskują nagle pewną użyteczność.

homm3_inferno2
homm3_inferno2_176vn.jpg

Diabeł i arcydiabeł pod względem statystyk przegrywają z konkurencją (ciut gorsze są jedynie drakolicze z Nekropolii), natomiast właściwie prowadzeni mogą przesądzić o wyniku bitwy. Fakt, że ich obecność na polu walki obniża szczęście przeciwników to miły bajer, natomiast całkiem spory zasięg ruchu i powstrzymywanie kontrataków czynią ten oddział idealnym do klasycznego hit & run.

Rezydentura w Inferno wymaga rtęci, ale bieda nie zaglądnie wam w oczy aż do czasu, gdy zdecydujecie się wybudować Przeklęty Pałac i/lub jego ulepszony wariant, które kosztują po dwadzieścia jednostek zasobu. Tłumaczenie dla świeżaków: to bardzo dużo. Jeśli grozi wam oblężenie, warto zainwestować w chmury siarki (które zwiększają o 2 punkty moc broniącego miasto bohatera) oraz wrota wymiarów (ta nietania zabawka pozwala błyskawicznie przerzucać jednostki z jednego miasta do drugiego).

Jednym zdaniem: Redakcyjny cerber poleca, choć przyznaje, że Inferno bywa cokolwiek problematyczne.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze