Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HIT[10 dni z M&M Heroes III HD] Frakcje ? Forteca

Papkin sobota, 24 stycznia 2015, 13:10 O grach inaczej
PC
homm3_forteca1
homm3_forteca1

A teraz coś z zupełnie innej beczki – skoro przypomnieliśmy sobie zamek wojowników, odwróćmy się na piętach i sprawdźmy, gdzie rezydują magowie. Sęk w tym, że jeśli ktoś ma na starcie zabawy naprawdę przerąbane, to właśnie Forteca. 

Dlaczemu warto uścisnąć prawicę z tytanem? Dlatemu, że wybór tego akurat zamku faktycznie wymaga cojones, a choć na początku gra radośnie kopie nas w zadki, przy właściwym wykorzystaniu zasobów ludzkich i odrobinie szczęścia, można uczynić z Fortecy nemesis pozostałych graczy.

Dostępni na początku bohaterowie nie zachwycają. Alchemik to niby najbardziej wszechstronna z klas (ma równomierną szansę na wylosowanie wszystkich czterech współczynników), ale żaden z początkowych skilli – mówiąc delikatnie – głowy nie urywa. Trochę lepiej jest z magami, wśród których na wyróżnienie zasługuje Cyra, która wchodzi na linię startową jako dyplomatka (a w dodatku potrafi przyspieszać sojuszników) oraz Astral ze swoją zdolnością do hipnotyzowania wrogich oddziałów. (MINI-UPDATE: jak słusznie przypomina kolega Axer - świetnym wyborem jest również Solmyr ze swoim łańcuchem błyskawic).

Rozbudowa miasta jest bardzo droga i wymaga wielu różnych surowców (przede wszystkim złota i klejnotów), a choć najpotężniejsze giganty mogą pójść w kamasze względnie szybko, to ich awans na tytanów wiąże się z wydaniem kryminalnie wielu zasobów. Gremliny, podstawowe jednostki, mają jedną zasadniczą zaletę: mnożą się jak króliki. Na tym jednak lista „za” się kończy, stąd warto szybciutko ich awansować i tym samym nauczyć dystansowego pchnięcia kulą (rzutu młotem?). Ciekawiej jest dwa oczka wyżej, gdzie usadowiły się golemy, które są tanie i odporne tak na magię, jak i obrażenia fizyczne, stąd nieźle sprawdzają się jako naturalne „zapory” łatające dziury w murach. Mogliby też znakomicie pochłaniać obrażenia przy co bardziej ofensywnych akcjach, gdyby nie fakt, że sąąą straaaszliiiwieeee wooooolneeee.

Większość budynków i oddziałów służy jednemu – uwolnieniu czarnoksięskiego potencjału. Magowie zmniejszają liczbę punktów many wydawanych na zaklęcia, wielkie dżiny, choć dość słabe na tle konkurencji, mogą pomóc rzucając losowe czary wspomagające, a taka biblioteka pozwala włączyć w księgę dodatkowe zwoje. Fortecy niełatwo też wyrwać zamek – nie dość, że zamiast fosy podczas oblężenia pojawiają się miny, to jeszcze dysponują oni aż trzema oddziałami strzelającymi i idealną „zaprawą” w postaci golemów.

Jednym zdaniem: wybór graczy obytych, którzy potrafią wykorzystać atuty miasta i których nie zraża trudniejszy start.

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 31 stycznia 2015, 10:52   Shedra

No cóż te miasto uwielbiałem na równi z nekropolią po wyjściu SoD&039;a. Wiecie sklepik i kolekcjonowanie zwłaszcza bardzo przydatnego mrocznego pancerzyka z dosyć słabych przedmiotów. Jednak w podstawce fakt jest to bardzo trudne miasto. A wyżej wspomniany "blaszak" ma w ofercie co najwyżej do 4 poziomu mocy z 6 możliwych poziomów artefaktów. A i tak wątpię aby komuś starczyło na to kasy przy pvp i staraniach jak najszybciej ulepszyć gigantów ,których już zrekrutowaliśmy ,jako że strasznie szybko giną.

czwartek, 29 stycznia 2015, 18:51   Progeusz

@Sveniu, bardzo amatorsko przeprowadzony test, nie uwzględnia wielu istotnych szczegółów.

poniedziałek, 26 stycznia 2015, 17:31   PaladynKopacz

Uwaga Wunderwaffe! Miny Fortecy można usunąć czarem Rozproszenie!

poniedziałek, 26 stycznia 2015, 11:15   Hejnewar

Trudniejszy start? Solmyr i gremliny niszczą każdy oddział neutrali na mapie. W pvp już od początku ma się ogromną przewagę nad przeciwnikiem. Jedyną jego wadą jest wysoki koszt ulepszeń. Ale i to nie bardzo bo można je bardzo szybko zdobyć robiąc skarbce.

poniedziałek, 26 stycznia 2015, 6:27   Cypisek0905

Bardzo fajna frakcja.idealnie dobrane jednostki,3 stzelające,dwie latające,dwóch obrońców dla strzelców.Równie dobry co Loch.Do zdobywania wrogich zamków chyba najlepsza jest właśnie Forteca.

niedziela, 25 stycznia 2015, 16:54   ZAGGI

A co do fortecy to niektóre pojedyncze jednostki może i silne (nagi, tytani) ale zamek jako całość najwyżej średni (brak mocnej jednostki latającej, jeden z dwóch strzelców żałośnie słaby, 5 lvl przydatny właściwie tylko do czarowania i ataku słabeuszy, golemy żałośnie wolne przez co rzadko przydatne itp).

niedziela, 25 stycznia 2015, 16:51   ZAGGI

@Sveniu: Z tego co pamiętam to częstotliwość double damage zależała od szczęścia. Ale fakt faktem zwykle aktywował się przeciwko słabszym jednostkom ;) Co do ratingu ze strony to nie do końca się z nim zgadzam. Owszem, szkielety nie należały do najmocniejszych jednostek 1 lvl ale w krótkim czasie można ich było mieć na pęczki i to głównie stanowiło o ich sile. Postawiłbym ich tylko nieco poniżej halabardierów.

niedziela, 25 stycznia 2015, 0:41   Sveniu

Oj, nie byłbym taki pewien. Dread Knighci mają wypasioną zdolność podwójnych obrażeń... Która jak na złość nigdy nie chciała się uruchomić wtedy, gdy jej najbardziej potrzebowałem. (Ale wrogom włączał się na okrągło). A brak kontrataku nag naprawdę mocno pomaga - i to w 100% przypadków. Zresztą http:imperium.heroes.net.pl/temat/1239/1 ranking wskazuje dość jednoznacznie (Inna sprawa, że cyklopów w życiu nie ustawiłbym na ostatniej pozycji - jedyny sześciopoziomowy strzelec). Kłócić się zawsze można...

sobota, 24 stycznia 2015, 22:40   Azheal

@ Svenie - dawmno temu bedzie z lat 12 jak nie wiecej robilismy z kuzynem porownanie wszystkich jednostek;] Coz magia heroskow polega na tym ze wszystko pamietam i najlepsza jednostka 6 poziomu to byl Dread Knight z necro...ehh te czasy maniacwa xd

sobota, 24 stycznia 2015, 22:35   xardasx

Z komputerem nie da się przegrać na żadnym poziomie trudności. :/ Lol.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
stały współpracownik
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Ludzie, ludzie, Heroes VII i Heroes III HD za bezcen!

News
wtorek, 9 czerwca 2015

ludzie-ludzie-heroes-vii-i-heroes-iii-hd-za-bezcen 60 złotych - tyle wynosi obecnie w internetowym sklepie Ubisoftu cena pakietu Might & Magic Heroes VII - Digital Deluxe Edition, zawierającego między innymi dostęp do wersji beta gry, ekskluzywne DLC oraz Heroes of Might and Magic III w wersji HD. Z racji, że normalna cena wynosi 240 złotych... warto chyba się pospieszyć?

Komentarzy:
33

Artykuły

"Czy wam gamerom naprawdę te gry coś zrobiły z głowami, że nie potraficie czytać i rozumieć, co się pisze?"

Słowem: pan doktor postanowił odpowiedzieć krytykom.

Komentarzy:
129

W Święta Bożego Narodzenia polscy telewidzowie co roku mogą zasiąść przed telewizorami, włączyć Polsat i obejrzeć komedię o pomysłowym Kevinie omyłkowo pozostawionym samopas w pustym domu. Czy my, gracze, chcąc poddać się świątecznemu nastrojowi, możemy zamiast Kevina zaprosić na swoje ekrany bożonarodzeniowe gry? No ba!

Komentarzy:
5

Ho, ho, ho! Nie masz pomysłu na geekowski prezent? Elfy służą pomocą!

Komentarzy:
21

Trudno nazwać skradanki „epickimi” – założenia gatunku wymagają przecież, by robić wszystko po cichu i nie zostawiać za sobą śladów. Twórcy gier nieraz udowodnili jednak, że w błędzie jest ten, kto uważa, że akcje bezgłośne pompują adrenalinę w żyłach mniej niż rozbuchane pościgi.

Komentarzy:
12

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z