5
19.12.2014, 15:00Lektura na 2 minuty

[Kalendarz adwentowy cdaction.pl] Dzień dziewiętnasty

Alicja (ta z Krainy Czarów) wysiadła z żyrokoptera, przykucnęła na wzgórzu i wyciągnęła zza pazuchy snajperkę. Oddalony o kilka kilometrów strażnik nawet nie zauważył, że na jego hełmie odbija się czerwona kropka laserowego celownika. Alicja nie dostrzegła z kolei skradającego się ku niej leoparda...


Mateusz Witczak

Mieliśmy z tą grą urwanie głowy, ale ostatecznie trzeba było z rzeczonej głowy uchylić kapelusza. Far Cry 4 nie stanowi zupełnie nowej jakości, ale nader twórczo rozwija mechaniki znakomitej poprzedniczki. Pagan Min jest równie szalony jak Vaas, Kyrat, choć ciut mniejszy od Rook, pęcznieje od posterunków (oraz twierdz!) do odbicia, zwierząt do upolowania i zadań pobocznych wartych zaliczenia.

Koderzy Ubisoftu raz jeszcze nadużyli szaleju, stąd też między gros misji tyleż różnorodnych, co klasycznych w obejściu, wpletli kilka całkiem grywalnych perełek powiązanych z nadużywaniem niedozwolonych substancji. Zajarani (hy, hy) latami 60. Yogi i Reggie każą poszukiwać się podczas szalonych tripów, warto też doprowadzić do końca wątek rozgrywający się w wymiarze Shangri-La, gdzie w otoczeniu żywcem wydartym z hinduskich wierzeń prujemy w bullet timie do złych duchów (zresztą w doborowym towarzystwie, bo pomocną trąbę i pysk podają nam słoń i tygrys).

Na dokładkę dostajemy tryb Areny, jaki rozkocha w sobie fanów oldskulowych shooterów, bardzo przyjemną możliwość walki w grupie (i bardzo, bardzo przyjemny co-op), a także szereg drobniejszych poprawek. Gdyby nie garść bugów i oklepana do granic przyzwoitości fabuła, byłoby bosko. Nawet jednak z babolkami na pokładzie i średnio angażującym scenariuszem, Far Cry 4 to mocny kandydat do tytułu "shootera 2014" i bodaj jedyna produkcja ze stajni Ubisoftu, która rzeczywiście spełniła w tym roku oczekiwania graczy.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze