2
15.12.2014, 15:00Lektura na 2 minuty

[Kalendarz adwentowy cdaction.pl] Dzień piętnasty

Nawet pomimo dwukrotnego przesunięcia Wiedźmina 3, dla miłośników RPG to był tłusty rok. W dodatku zwieńczony prawdziwym łakociem. Jeśli macie jakieś sto godzin wolnego czasu, być może dobrze byłoby je spędzić z…


Mateusz Witczak

Dragon Age: Inkwizycja

W przeciwieństwie do Wastelanda 2 i Divinity (a także swoich poprzedniczek), trzeci Dragonaż imponuje oprawą, która rzeczywiście uzasadnia pojawienie się gry na PS4 i XBO. Dzięki zastosowaniu trzeciego Frosbite’a (silnika, którym DICE napędza kolejne Battlefieldy) Świat gry jest nie tylko piękny, ale też zaskakująco duży i otwarty. W zestawie dostajemy całkiem przyzwoity system walki, orkiestrowy soundtrack, kilkoro wyjątkowo interesujących towarzyszy (wciąż nie mogę przecierpieć, że Vivienne odrzuciła moja zaloty) oraz możliwość pokierowania przedstawicielem przeciekawej rasy qunari.

Dodatkowych kilka punktów nabija Inkwizycji fabuła. Scenarzyści BioWare od zawsze lubowali się we wplataniu w swoje gry wątków politycznych, tym razem jednak poszli na całość i w efekcie otrzymaliśmy political fiction, w którym udało się przemycić kilka aktualnych problemów, jakie zajmują dziś Gadające Głowy. Jest jednak i przysłowiowa łyżka dziegciu – żeby się dogrzebać do fabularnych słodkości, trzeba przebrnąć przez średnio zajmujący samouczek i (tfu, tfu) Zaziemie (tfu, tfu), dużą miejscówkę upstrzoną tak ordynarnie każualowymi aktywnościami i tak wyzutymi z pomysłów misjami, że – daję słowo – ma się ochotę spalić jej projektantów na stosie. Później robi się naprawdę pierwszorzędnie, a poczucie pozostawania „u steru” dużej organizacji jest czymś dla gatunku absolutnie unikalnym.

Inkwizycja jest tym, czym miał być Początek – udanym przedstawieniem autorskiego świata i powrotem w klimaty Wrót Baldura. Inkwizycja jest tym, czym miał być Dragon Age 2 – satysfakcjonującym action RPG ze znakomitą historią.
 


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze