13
21.10.2014, 16:00Lektura na 6 minut

Ograliśmy już Civilization: Beyond Earth ? kilka słów o tym, co was czeka w grze.

Ponieważ premiera Civilization: Beyond Earth bardzo niefortunnie pokryła się z cyklem wydawniczym CDA (recenzja dopiero za miesiąc), postanowiliśmy przygotować dla was małą zajawkę o tym, co znajdziecie w samej grze. Zapraszamy wszystkich na bardzo subiektywny i tendencyjny przegląd ficzerów autorstwa Szokiego, który z powodu Civ:BE już drugi tydzień chodzi niewyspany.


Szoki

Na dobra, skoro wstęp mamy za sobą, pozwólcie, że przejdę do rzeczy. Jak być może już wiecie, Beyond Earth stara się inspirować po trochu zarówno Cywilizacją, jak i Alpha Centauri. Zapomnijcie zatem o narodach – w ich miejsce pojawiły się olbrzymie frakcje, z których każda specjalizuje się w czymś zgoła odmiennym. A że zdążyłem je już co nieco poznać, podzielę się z wami moimi spostrzeżeniami, żebyście mogli zacząć grę z grubej rury.

 

Nazwa: American Reclamation Corporation
Przywódca: Suzanne Fielding
Stolica: Central
Specjalizacja: Tajne operacje są o 25% szybsze i generują 25% więcej intrygi

Korporacja i szpiegostwo w jednym zdaniu – dziwi to kogoś? Frakcja oferuje porządny bonus do tajnych operacji, choć agenci nawet bez niego wymagają mało zaangażowania i radzą sobie całkiem sprawnie. Niemniej jednak te 25% przyspieszenia to nadal spora premia do nauki i kilka tysięcy bonusowej energii (kasy) na każdą godzinę gry. Dla fanów afer szpiegowskich jak znalazł.

 

Nazwa: Brasilia
Przywódca: Rejinaldo de Alencar
Stolica: Cidadela
Specjalizacja: Jednostki zyskują +10% do walki w zwarciu

Opis zdolności mówi sam za siebie. Jeśli akurat atakujemy, z premii skorzysta mniej niż połowa dostępnych w produkcji jednostek. Wspomnę tylko, że wystarczy kilka drobnych starć, a żołnierz i tak otrzyma identyczny bonus za bycie weteranem. Co więcej niektóre perki zdobywane przy ulepszaniu wojaków dodają nawet 30% do siły ataku. Gra Brasilią opłacalna jest tylko dla tych, którzy brzydzą się artylerią, albo są na tyle bystrzy, aby snajperów puszczać przodem. Da się niżej upaść? ;)

 

Nazwa: Franco-Iberia
Przywódca: Élodie
Stolica: Le Coeur
Specjalizacja: Jedna darmowa technologia za każde 10 cnót

Najbardziej przesadzona frakcja w grze. Wcale nie żartuję. Przy inwestycji w rozwój kulturowy otrzymamy w trakcie gry CO NAJMNIEJ cztery technologie absolutnie za nic – oczywiście zawsze celujemy w te najdroższe. Sam w ten sposób w ciągu jednej tylko partii odblokowałem sobie wynalazki, na dojście do których potrzebowałbym w sumie 80 tur. Zdobycie przewagi gospodarczej nad rywalami było tak proste, że czułem się, jakbym czitował.

 

Nazwa: Kavithan Protectorate
Przywódca: Kavitha Thakur
Stolica: Mandira
Specjalizacja: Miasta poszerzają swoje granice dwa razy szybciej

Coś dla psa ogrodnika, co sam nie potrzebuje, ale drugiemu nie odda. Dzięki szybkiemu poszerzaniu granic piorunem przyblokujemy sąsiadom możliwość rozbudowy i dostęp do wielu potrzebnych mu surowców. Wredne. Uwielbiam.

 

Nazwa: Pan-Asian Cooperative
Przywódca: Daoming Sochua
Stolica: Tiangong
Specjalizacja: +10% szybkości w budowie cudów i +25% do szybkości robotników

Chcesz, żeby wszyscy cię znienawidzili? Zagraj w multi Azjatami. Sprzątniesz kumplom sprzed nosa więcej cudów, niż ci będą mogli zliczyć. Uwijający się jak pszczółki robole też są miłym dodatkiem. Hm, pachnie tu stereotypem. Czy to już rasizm?

 

Nazwa: People's African Union
Przywódca: Samatar Jama Barre
Stolica: Magan
Specjalizacja: +10% żywności, jeśli poziom zdrowia jest na plusie

Ekhm... Gdy pisałem o Brasilii, to tylko żartowałem z tym upadkiem. Ale jak widać niektórym dno studni nie wystarcza i zaczynają kopać w mule. Najgorszy. Bonus. W. Grze.

 

Nazwa: Polystralia
Przywódca: Hutama
Stolica: Freeland
Specjalizacja: +2 szlaki handlowe dla stolicy

A tu z kolei mamy drugą najlepszą premię w grze. Im mniejsze nasze państwo, tym większe proporcjonalnie przynosi profity, ale nawet wielkie imperia byłyby głupie nie korzystając z bonusu o średniej wysokości 20 jednostek energii oraz 15 nauki na turę. Wiecie ile budowli trzeba postawić, aby zyskać takie profity w tradycyjny sposób? Za dużo.

 

Nazwa: Slavic Federation
Przywódca: Vadim Kozlov
Stolica: Khrabrost
Specjalizacja: Jednostki orbitalne funkcjonują o 20% dłużej, pierwsza wystrzelona pozwala wybrać jedną darmową technologię.

Ostatni na liście, ale bynajmniej nie w wyścigu, dumni Słowianie zajmują trzecie miejsce pod względem przydatności premii startowej. Dzięki swoim niedoścignionym satelitom są w stanie czerpać premie z ich działalności dłużej, jednocześnie mogąc skupić się na innych sprawach, zamiast na ich odbudowie. Podwójny zysk! Darmowa technologia to smakowita wisienka na torcie.


Redaktor
Szoki
Wpisów14

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze